Sunday, June 22, 2014

NORRAS  2014 juuni

Käisime Norras matkamas. Eesmärgiks oli vallutada Skandinaavia kõrgeim tipp ja Skandinaavia kõrgeim tõus merepinnalt tippu! Soojenduseks tegime 6 tunnise matka Besseggeni mäele, et vaadata järvesid mäeotsast, mille kõrguste vahe on peaaegu 800 meetrit!
Teisel päeval võtsime ette matka Galdhoppigeni tippu. Kuna liustikut iseseisvalt ületada ei lubatud ja meie Norrakatele selle eest maksta ei tahtnud, siis ronisime tippu teisest küljest. Tippu minek võtis meil 4,5 tundi! Ilm oli imeline ja soe! Vahepeal oli mäeharjal liikumine nii järsk ja raske, et Lotel oli tegemist , et selle palavuse ja raske koormusega hakkama saada, aga väike puhkus ja lõpupoole rohkem lund andsid talle selle viimase jõuraasu, et tippu tulla ja vaadet nautida! Ütleme nii, et valuvaigisti oli Lote hea sõber ja aitas peale selliseid matku rahulikumalt puhata ja magada :)! Allatulek on ka Lotele lihtsam! Galdhoppigenil oli lund kohe uhkesti ja allatulles saime joosta ja liuelda ja tagumikuli lasta ja muudmoodi kiiremaid ja lõbusamaid teid leiutada! Tippkiiruseks lumel  joostes saime 24,7 km/h näitas GPS! Filmisime seda pisut kah! Kuna Lote käpad polnud harjunud sellise koormusega, siis papud olid väga omal kohal! Hoiatuseks on ainult see, et kui on kavas panna koerale papud pikemaks ajaks ja rasketesse tingimustesse, siis märjakssaamine põhjustab lisavarba alt pikaajalisel kandmisel hõõrumist, seega tasub varbaalt tiir teipi panna, või spetsiaalne sokk. Ruffweari papudel on olemas spetsiaalsed sokid ka papude sisse! Ruffwear papud on nyyd küll saanud juba igasugustes tingimustes katsetatud ja võib täitsa rahule jääda. Ruffwer seljakotiga olime ka väga rahul, vajaminev jook oli pidevalt kaasas ja ka rihma kinnitasin ikkagi koti külge, sest siis ei jäänud rihm pidevalt jalgadesse! Rihmana kasutasime Ruffweary roamer leashi. Selle valikuga olin ka väga rahul. Sellisel matkal kus koera igalpool lahti lasta ei saa on selline rihm endakülge kinnitatuna väga mõnus! Seda on kahes pikkuses.
Peale Galdhoppigeni tegime puhkepäeva ja liikusime autoga edasi. Väikese matka liustiku juurde siiski tegime, aga kuna sooja oli kohati 27 kraadi, siis pikalt koera piinama ei hakanud. Öö oli mõnus soe, aga nati vihmane! Järgmine päev sättisime end matkaks MT Skala otsa! Teekond oli meil kokku 19 km ja tõusumeetreid oli 1800m! Ilm oli tuulisem ja pisut alguses tibutas, aga suuremast vihmast jäime puutumata. Tipus hoolimata sellest, et oli külm ja tuuline, läks selgeks ja saime taas suurepärase vaate alla fjordile ja kaugematele mägedele! Teiselpool tippu oli pilv nagu seina ehitanud! Mäetipus oli hütt, kus oli võimalik ka ööbida 22 inimesel! Majake oli iseteeninduslik, isegi söök oli sees olemas! Kuna ilm pööras viimaseks matkapäevaks ära, siis Trollstiegenis ettenähtud matk jäi ära, aga külastasime hommikul veel ühte toredat koske 1,5h matkaga. Seda hetkelise vihmapausiajal :)! Ülejäänud  päeva sõitsime ja vaatasime ilusaid kohti! Alustasime tagasiteed Rootsi poole, kus ootas meid soe kodutoit ja saun :)!
NB!: Kõik, kes te olete ka huvitatud koeraga Rootsi või Norra minekust, siis vajaminevatest protseduuridest on vaja muretseda ainult ehhinokoki tõend passi! Kehtiv peab olema ka marutaudi vaktsiin! Rootsis pole enam ehhinokoki tõendit kah vaja!
 Kui on mingeid küsimusi, siis alati heameelega aitan, kui saan :) narakoer@gmail.com
www.nara.ee

Sellel pildil oleme Bessegeni mäe tipus!
Esimene lumi mäel! Suvel seda lõbu ei ole, juuliks- augustiks on enamus selliseid kohti sulanud! :)

Lote naudib vaadet järvedele! Ülemine järv on sinine alumine roheline!